بهترین شرکت های تبلیغات کلیکی در ایران

سلام خدمت تمامی اعضای محترم انجمن سون هاست
چند وقتی هست که از ادوردز برای تبلیغات سایتمون استفاده می کنیم اما قصد داریم که یک روش دیگه رو هم امتحان کنیم تا اگر امکانش باشه بتونیم جایگزین ادوردز کنیم یا حداقل یه کم ادوردز رو کمتر کنیم چون هزینه هاش زیاده البته صرفه ی خودش رو داره.
برای امتحان می خوایم تبلیغات کلیکی همسان رو امتحان کنیم.
برای دو تا کار مختلف می خوایم
یکی برای موسسه ی اموزش زبان های خارجی
و یکی هم برای فروش انلاین سوهان
چه سایتی رو برای این کار پیشنهاد می کنید؟ اصلا به نظرتون روش مناسبی هست؟
ممنون می شم اگر پیشنهاد دیگه ای دارید بفرمایید.
@arta
@angel خانم احمدوند
@Hosein حسین عزیز
و سایر دوستانی که توی زمینه ی تبلیغات و مارکتینگ فعالیت کردن

4 پسندیده

به نظرم گوگل ادورز بهترین کاره ولی لطفا نخواه قضیه را بشکافم :wink::sweat_smile:
دوتا توصیه
اول به سایت های کلیکی ایرانی اعتماد نکن و نرو سمتشون که بانس ریتت میره بالا
دوم ترب و ایماز مقطعی هستن و روی سئو هیچ تاثیری ندارن مگه اینکه طولانی باشه و از طریق ورود کاربر تاثیر داشته باشه
ولی کلا به نظرم هزینه برای این دوتا سایت پول هدر دادنه

6 پسندیده

ما تو سون هاست از سیستم های شناخته شده داخل ایران که نام نمی برم (شاید یه روزی وقتی تونستم از لحاظ فنی ثابت کنم رسواشون کنم) استفاده کردیم. پولی که ازت میگیرن با بازدهی که در آمار بهتون نشون میدن مطابقت نداره و این رو با ابزار هایی که داشتیم بررسی و تایید کردیم که اطلاعات دروغی نشون میدن مخصوصا اگر بودجه بسیار بالایی تعیین کنید.

خلاصه این حرف خیلی بزرگیه که میزنم و چون نمی تونم اون رو از لحاظ فنی ثابت کنم میگیم که ابزار های ما غلط به درستی اطلاعات رو digest نکردن :nose:

تبلیغات گوگل واقعا جوابگو هست و از اون برتر وجود نداره. اما اگر گران فروشی نکنن تبلیغات همسان روشی بسیار هوشمندانه هست برای تبلیغات. من تمام اعتمادم رو از سرمایه گذاری داخل ایران از دست دادم. هدفم اینه که یه روزی همه امکانات رو برای کاربران ایران فراهم کنم.

10 پسندیده

درود
یه چندتایی از این شرکت ها که تبلیغاتشون تو سایتم بود این مدت به نتایجی که آرتا رسید رسیدم
ولی الان یکیشون هست میشه گفت خوبه ، اما ترجیحا انتخاب مستقیم هدف و گرفتن بنر ثابت بهتره
برای دوطرف بهتره
ببینید بزار یکم بازتر کنم
مثلا من وقتی بنری میزارم 500 از مشتری میگیرم 24 ساعت توی یه ماهم بالاس !
اما شما میری کلیکی یه واسط این میون هست که روی بهترین حالت 50 درصد حق خودشون اختصاص میدن ، یعنی برای اون بازه زمانی حداقل 1 میلیون باید پرداخت کنی!!!
خوب حالا عاقلانه کدومه؟ هدفت مشخص بشه و اینکه مستقیم با طرفت کار کنی یا اینکه بری کلیکی ؟
ببین شما میتونی با یه آنالیز ببینی چه سایتی بازگو برای کارت هست ، که ورودی هاش به دردت بخورن ، اونا برای سود بلند مدت شما دل نمیسوزنن و فقط پنجاه درصد رو علاقه دارن بهش
اینم بگم 50 درصد تو بهترین حالت و خوب ترین شرکت هست
حالا شرکت هم باهاش کار کردم 75 درصد برمیداشت که دیگه نهایت بی انصافی بود

6 پسندیده

با سلام خدمت شما
شاید هزینه های ادورز حداقل با ریال ، کمی بالاتر از تبلیغات دیگه باشه ، اما یک نکته رو در نظر بگیرید که اگر ، با ادوردز بصورت برنامه ریزی شده و همانند یک کمپین تبلیغاتی هدفمند پیش برید هیچ جایگزینی براش پیدا نمی کنید.

قطعا شما تجربیات زیادی دارید در این زمینه ، اما پیشنهاد میکنم مقالات تخصصی در زمینه ادورز رو مطالعه بفرمایید ( فقط و فقط سایت های خارجی )

بهتره سمت کلیکی ها هم نرید ( مشکلاتی دارند که سال هاست هر جا صحبتی ازشون میشه هیچ جنبه مثبتی دیده نمیشه ) که در همین تاپیک 3 نکته متفاوتش رو سه دوست عزیز اشاره کردن و الباقی چیزها هم جای خودش ، یک مقدار بودجه رو بیشتر کرده و در یک یا دو سایت مناسب نسبت به فعالیت خودتون و بودجه در نظر گرفته شده، بصورت بنر ثابت تبلیغات رو پیش ببرید.

7 پسندیده

این نکته رو هم خدمت شما بگم که ، دو تا فعالیتی که فرمودید قطعا اون بازدهی که شما مد نظرتون هست رو نمیتونه تبلیغات کلیکی و مشابه اون رو بهتون بده.

مثلا برای یک موسسه زبان خارجی ، شما فقط و فقط باید تو زمینه تبلیغات لوکال صرف هزینه کنید ، اگر تو تمام ایران شعبه وجود داره که شاید این نوع تبلیغ پاسخگو باشه اما چون بعید هست اینگونه باشه ، شما باید برنامه ریزی تبلیغاتتون در سایت ها و شبکه های اجتماعی محلی صورت بگیره .

یا مثلا برای این مورد فعالیت : شما اگر دیتا مشتریان این محصول رو دارید که دیگه 90% راه رو رفتید و باید شروع کنید بر اساس همون دیتا تبلیغات انجام بدید، اما اگر هنوز نتونستید مشتریان هدف خودتون رو پیدا کنید اول باید مشتریان خودتون رو پیدا کنید بعد نوع تبلیغ رو انتخاب کنید ، به عنوان مثال میگم : شهر ، جنسیت ، بازه سنی و … ، وقتی مشتریان هدف رو مشخص بفرمایید شاید نظرتون کلا در مورد نوع تبلیغ ( هر تبلیغی که میخواد باشه ) عوض بشه.

موفق باشی دوست من

6 پسندیده

ممنونم از همه ی سلاطین مارکتینگ در ایران :wink:
همون پاسخ هایی رو که انتظار شنیدنشون رو داشتم گرفتم.

دقیقا منم دنبال یه همچین چیزی می گردم ارتا جان.مشکلم اینجاست که منم حرف های ضد و نقیض زیادی در مورد شرکت های تبلیغاتی شنیدم که ادم رو برای اعتماد کردن مردد می کنه. یکی از این شرکت ها ریتارگتینگ هم ارائه می ده که به نظرم خیلی جالبه اما خوب تا وقتی نشه اطمینان کرد فایده ای نداره.

چه طوری می تونم این کار رو بکنم خانم احمدوند؟ اکثر سایت های مرتبط با حوزه ی کاری ، سایت های رقیب هستن که طبیعتا این کار رو انجام نمی دن.

ممنونم محمد جان. راستش تبلیغات همسان اولین گزینه ای بود که بعد از ادوردز به فکرش افتادیم.

می خواستم توی این تایپیک از تجربیات دوستان توی زمینه های مختلف تبلیغات استفاده کنم و تاکیدی روی تبلیغات کلیکی ندارم. توی زمینه های مختلف مثل شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام، بات های افزایش فالوور ، تبلیغات تلگرامی ، کلیکی ، بنری ، ریپورتاژ و… در کل هر شیوه ی تبلیغاتی که دوستان امتحان کردن و به نظرشون ثمر بخش بوده.
البته به این موضوع کاملا واقفم که نوع تبلیغات وابسته به حوزه ی کاری هست اما قصد دارم از تجربیات گرابنهای دوستان در این زمینه استفاده کنم
و این که برای دو موضوعی که عرض کردم چه روش هایی رو پیشنهاد می دید که امتحان کنیم؟

4 پسندیده

راه که زیاده ، شما رودی از همین تبلیغات کلییکی هایی که داشتین رو بررسی کنید متوجه میشید از کجا به سایت شما اومدن و میتونید تاپ هارو جدا کنید و شک نکنید کسی که کلیکی کار کنه بنری هم داره ،
من چه زمانی که توی سافت98 بودم چه الان که تنها کار میکنم هم کلیکی کار کردیم هم بنری چیز روالی هست
شما اگر داخل سایت مثلا نرم افزار تبلیغ سوهان کنی ، بدون شک یه نفر هم نمیاد تو سایتت
باید ببینی سایت هایی مثل خوراکی و شکلات و یا از راه بالا که گفتم بررسی ورودی از تبلیغات کلیکی

4 پسندیده

سلام بختیاری جان
من از تبلیغات همسان استفاده نکردم ، اما اگه فیلتر قوی داشته باشه چرا که نه ، مثلا برای موسسه اگه تو شهر تهران باشه ، فیلتری وجود داره که تبیلغ شما رو فقط در سایت های محله ای تهران با یک موضوع خاص به نمایش بزاره؟
در مورد حوزه فعالیت حضوری ( " موسسه زبان " پزشک ، وکلا ، آموزشگاه ها و … ) فقط و فقط تبلیغات لوکال و ادوردز پاسخگو هست. اما یک سیگنال قدرتمند رو فراموش نکنیم ، شبکه های اجتماعی در جای درست.

یه تجربه بگم برات ( خلاصه میگم )
یه مشتری آژانس گردشگری داشتیم ، این آژانس فعالیتش برعکس بود ، از کشورهای دیگه گردشگر وارد ایران میکرد ، یعنی قصد داشتن بخش اعظم فعالیت رو مشتریان اروپایی به سمت ایران بیارن ، و شاید 20% از فعالیت خودشون رو برای مشتریان ایرانی قرار داده بودن.کارای سایت و اینارو انجام دادیم ، رسیدیم بخش تبلیغات ،مشتریان هدف رو پیدا کردیم و نقشه راه رو ترسیم کردیم ، اینا اومدن دست بردن توش که این نباشه جایگزینش این باشه و …
حالا چیزی که ما ارائه داده بودیم : 80% تبلیغات ادوردز ، 10% تبلیغات نمایشی در سایت ها و دایرکتوری های کشورهای مقصد ( آلمان ، آذربایجان و یکی دو کشور دیگه ) 5% فیسبوک 5% اینستاگرام

کاری که اینا خواستن انجام بدیم : 30% ادوردز ، 30% اینستاگرام ، 40% تلگرام :zipper_mouth_face:
چرا و ایناش رو نمیگم طولانی نشه ، اما بعد از یکسال 15 نفر آدم بیکار شدن و اون فعالیت کلا ترکید.

یه تجربه دیگه بگم برعکس این : فروشگاه اینترنتی تک محصول ( مثل همین سوهان ) ، انرژی که که صرف شد روش : 80% سئو ، 15% اینستاگرام ، 5% تلگرام ، فروش برابر انتظار
این دو مورد رو گفتم بتونی یه مقایسه ای داشته باشی در کنار هم از دو تجربه متفاوت

مثلا یه کانال دیدم ایده جالبی داشت : هر روز یک جمله رو به انگلیسی ترجمه میکرد با یک بیان شیرین و توضیحات خوب، محتوا کانال 100% اختصاصی بود ، فعالیت نهایی این کانال = بسته های آموزش زبان خارجی ، بالای 100k ممبر ، و میانگین 50 تا 60 کا ، ویو میخورد هر پست. قطعا فروش بسته های آموزشی هم برابر انتظار هست در این شرایط که فقط یک کانال تلگرام انقدر سیگنال مثبت میده.

همه اینارو گفتم به اینجا برسیم که : در مورد موسسه زبان رو بخش لوکال بیشتر سرمایه گذاری کنید و در شبکه های اجتماعی داخل ایران هم اینستا و تلگرام تو این فعالیت عالی هستن اگه ممبر و ویو واقعی بگیرید.

تو بخش فروشگاه سوهان ، هدف اولتون رو گوگل (سئو و ادورزد) هدف دوم به نظرم اینستاگرام و کانال تلگرام و تبلیغات نمایشی باشه.

و نکته آخر : اگر انتظار بازخورد و سیگنال مثبت کوتاه مدت دارید شاید شبکه های اجتماعی نتونن انتظارات رو برآورده کنند مگر با یک ایده فوق جذاب ، و نگاهتون بیشتر باید به ادوردز و تبلیغات نمایشی همانند همین همسان ، بنری و کلیکی باشه

چقدر حرف زدم :joy: اما باید اینم بگم :sweat_smile: اینم بگم که رو یک مساله برای تبلیغات پافشاری نکنید ، به شدت کار درستی دارید انجام میدید که دنبال روش های مختلف تبلیغات هستید ، رو پافشاری رو یک نوع تبلیغ هم تجربه به شدت بدی رو دارم که دیگه اینو بگم امکان داره به قرص های مسکن نیازمند بشید :grinning:
ارادتمند

5 پسندیده

بی نهایت ممنونم محمد جان. دستتون درد نکنه که این همه وقت گذاشتید تجربیات فوق العاده تون رو به اشتراک گذاشتید :heart::heart::heart:

اون سایتایی که من بررسی کردم این قدر فیلتر ریز و دقیق نداشتن. برای شهر رو داشتن ولی برای محله من چیزی ندیدم.در مورد سایت های مرتبط با موضوع رو هم یادم نیست.فکر نمی کنم داشته باشه.البته مطمئن نیستم.

به نظرم این روشی که خانم احمدوند هم گفتن خیلی می تونه موثر باشه

مشکلم با تبلیغات همسان سر فیک بودن ورودی هاشه.

منظورتون دقیقا از لوکال چیه؟ فقط تبلیغات افلاین رو شامل می شه؟

اتفاقا یکی از بخش هایی که خیلی بهش فکر می کنیم همین شبکه های اجتماعیه.اما در مورد شروعش خیلی اطلاعاتی ندارم. مثل خرید ممبر و فالوور و تبلیغات توی کانال ها و پیج های دیگه است. بعضیا می گن صرفا با تولید محتوی می شه مخاطب رو جذب کرد که باهاش موافق نیستم. به هر حال اون کانال یا پیج یک جوری باید دیده بشه که اون محتوی بتونه کسی رو جذب کنه.
شما خودتون خرید ممبر و فالوور رو پیشنهاد می کنید؟ چه پیشنهادی برای این کار دارید؟

بله خودم هم همین قصد رو دارم البته فکر می کنم ادوردز شاید خیلی به صرفه نباشه. البته مطمئن نیستم باید تست بشه که هر کلیک حدودا چه قدر هزینه می بره.

پیشنهاد خودتون کدومشونه؟

این چه حرفیه.خیلی هم از فرمایشات جنابعالی استفاده کردیم.
کمتر افرادی مثل اعضای سون هاست پیدا می شن که این جوری سخاوتمندانه تجربیاتشون رو به اشتراک بذارن

4 پسندیده

خواهش میکنم :heart::heart:

دقیقا منظورم همون شهر هست ، منظورم اینه من یک پزشک زیبایی در شهر تهران هستم و قطعا بیشترین اشخاصی که به من مراجعه میکنند از تهران و نهایت تعداد کمی از کرج ، اسلامشهر و حومه هستند. اگه فیلتر شهر دارن بسیار عالی هست ، من باشم اینجوری فیلتر میزارم :
فعالیت من : پزشک زیبایی در منطقه صادقیه تهران
فیلتر شهر : تهران
سایت های نمایش تبلیغ : فقط سایت هایی که بانوان حضور دارن ، مثل نی نی سایت و امثال این سایت ها
حالا همین موارد رو با موسسه خودتون فیکس کنید.

نه منظورم بخش افلاین نیست ، منظورم تبلیغات لوکال تو بخش آنلاین هست ، دقیقا منظورم مثال بالا هست ، یک آموزشگاه در شهر شیراز اگه میخواد تبلیغاتی انجام بده باید در سایت ها و صفحاتی اینکار رو بکنه که در رابطه با شیراز باشه و بازدیدکننده ها اغلب از همون شهر باشن ، اگه من یک بنر در سایت مثلا خبری که اخبار کل ایران رو پوشش میده داشته باشم ، قطعا نمیتونه بازدهی مناسبی رو داشته باشه ، فرض کنید رو بنر تیتر زدیم " آموزشگاه تعمیرات موبایل کوروش " اقساطی - دوره آموزش 6 ماهه و … ، بعد اون شخص از اصفهان ، تبریز ، تهران ، قم و … کلیک میکنه رو بنر وارد صفحه شما میشه و میبینه این آموزشگاه در شیراز هست که و بلافاصله صفحه رو میبنده و میره ، پس عملا این تبلیغ سوخته به حساب میاد و بازدهی خیلی کمی داشته ، حالا شما همین بنر رو در سایت خبری شیراز قرار بدید و قطعا بازدهی مناسب تری خواهید گرفت.

باهاتون موافقم ، تولید محتوا تا زمانی که دیده نشه عملا بی فایده است ، میگن شما اگه تو حرفه خودت بهترین هم باشی وقتی دیده نشی چه فایده ای داره؟ کارتون تو اینستا یکم راحت تر هست ، محتوای خوب تولید کنید و انتشار بدید و هشتگ گذاری دقیق داشته باشید بیشتر از نصف راه رو رفتید ، اگه بتونید از جاهای دیگه فالوور کاملا واقعی جذب کنید که دیگه تمام راه رفتید و از اینجا به بعد باید چیزی رو ارائه بدید که فالورهاتون رو خوشحال کنه و از طریق همون فالورها افراد جدید جذب کنید. اما تلگرام یکم سخت تر هست چون امکانات اینستا رو برای دیده شدن نداره ، بهترین راه تبلیغ تو پیج های مرتبط هست که بتونه بازدید رو بگیره و شما با محتوای خوب اون بازدید رو تبیدل به ممبر کنید. خرید فالو و ممبر عملا چیز بدی نیست ، مهم اینه چجوری دریافت میشه ، قبل از خرید فالوو و ممبر مطمئن بشید از چه راه هایی وارد میشه ممبر ، بصورت اجباری مجبور هست وارد کانال شما بشه یا اینکه نه اختیاری هست.

همسان خیلی خوبه ، اگه برای سوهان میخواید که گزینه مناسبیه ، اما اگه واسه موسسه میخواید که فقط در یک شهر فعالیت داره ، اگه فیلتر شهر و این چیزا داشته باشه برای این مورد هم عالیه ، البته اون بخش صداقت کاری ، همون بخش آمار فیک و اینا رو در نظر بگیرید. که امیدواریم صداقت بصورت کامل باشه :grinning:

خواهش میکنم ، داریم درس پس میدیم بزرگوار

5 پسندیده

بهترین گزینه ای که بنده تا به حال امتحان کردم اد وردز و ادسنس گوگل هست واقعا می ارزه هزینه کردن براشون البته باید مدیر کمپین حرفه ای داشته باشین و گرنه ممکنه بودجتون خیلی زود و باورنکردنی تموم بشه

حق با شماست منم تجربه بدی رو داشتم و پول زیادی از دست دادم امیدوارم بتونید رسواشون کنید.

تجربه شخصی بنده میگه متاسفانه شرکت های ایرانی تبلیغات کلیکی به هیچ وجه نمی تونن پاسخگوی نیاز های شما باشن، اما به هر صورت از شرکتی این سرویس رو تهیه کنید که تبلیغات ریتارگتیگ و کلمات هدف داشته باشن
مثلا در سایت هایی که مقالاتی درباره “پیراهن ساحلی” نوشته شده در جایگاهی که تعریف شده پست مرتبط با محصول "پیراهن ساحلی " شما نمایش در بیاد.

نه بابا :neutral_face:
خب الان بخوایم تبلیغات کنیم به کجا اعتماد کنیم؟؟؟

وبسایت های تو زمینه خودتون رو پیدا کنید و تبلیغات مستقیم بدین. این بهترین روش تبلیغاتیه که هم کمترین هزینه رو در بلند مدت داره و هم ترافیکی که دریافت می کنید مرتبط با زمینه کاریتون هست.

1 پسندیده

الان منی که توی زمینه فروشگاهی فعالیت دارم که همکارا با من تبلیغ نمیرن قطعا
تبلیغات توی کانالای تلگرامی یا ایتا چطوره؟مثلا یه کمپین خفن بزاریم و توی تلگرام تبلیغ بریم

منظور این نیست که برید تو سایت رقیب آگهی تبلیغاتی بدین. منظور اینه که تو وبسایت هایی که به صورت موضوعی به شما نزدیک هستن تبلیغ بدین. مثلا فروشگاه موبایل هستید، برید سایت های فناوری رو پیدا کنید. یا مثلا ما هاستینگ هستیم، دنبال سایت های آموزش توسعه و اسکریپت میریم.

هر جا تبلیغ میدین، زمینه فعالیت می بایست نزدیک باشه. در غیر این صورت تبلیغتون غیر هدفمند خواهد بود.

1 پسندیده

سلام
من چند وقتی هست دارم راجب یکتانت تحقیق میکنم
از چندتایی پرسیدم میگند خوبه ولی خودم هنوز سمتش نرفتم و حرف بدی هم راجبشون نشنیدم

1 پسندیده

اگر به صورت اصولی برنامه ریزی کنید و میزان بازدهی رو با تخمین اصولی و فنی اندازه گیری کنید، هر نوع سرویس دهنده ای رو میشه تست کرد. فرضا برای وبسایتتون هدف تعیین کنید Goals. می تونید از طریق این قابلیت Google Analytics تخمین بزنید که ترافیک ارسال شده از (مثلا یکتانت) چقدر بوده.

اگر از ووکامرس استفاده می کنید، تخمین اهداف خیلی راحت تر است و می تونید دقیقا بررسی کنید که در بازه زمانی که ترافیک از سمت یکتانت به وبسایتتون اومده، با تعیین موضوعی UTM، چند محصول فروخته شده و در این میان چقدر فروش داشته اید. بعد با تعیین بودجه ثابت، بازدهی رو بلند مدت تخمین بزنید تا تناسب هزینه تبلیغات و سود حاصل از فروش رو تخمین بزنید.

برای تست کردن این سرویس ها و میزان بازدهی اون از ابزار های خیلی زیادی می تونید استفاده کنید. البته این فاکتور ها در صورتی است که تبلیغ شما، متن، عکس و لندینگ شما به صورت اصولی پیاده شده.

در کل اگه همه فن حریف هستید و همه موارد فنی رو خودتون پیاده سازی می کنید، می بایست قبل از انتخاب پلتفرم برای تبلیغات، شیوه و اصول صحیح تبلیغات رو یاد بگیرید. تخمین بازدهی از هزینه پرداخت شده در تناسب با درآمد برای تبلیغات، یکی از مهم ترین قدم ها در مارکتینگ موفق محسوب میشه.