آپلود چند محصول مشابه در فروشگاه وبسایت

وقت بخیر…
من بهینه سازی سئو وبسایت خودم و با رنک مث انجام میدم.
3 محصول مشابه دارم که می خوام تو فروشگاه وبسایت وردپرسی خودم آپلود کنم. این محصولات به جز یک تفاوت کوچک در شکل و نام، تو بسیاری از توضیحات دیگه و همچنین مشخصات و ابعاد محصول با هم یکی هستن.
البته نمی خوام از محصول متغیر استفاده کنم؛ چون برام مهمه که هر محصول جداگانه و با نام خودش تو فروشگاه باشه.
یه چیزهایی دیدم راجب تگ Canonical که هیچی ازش نمی دونم.
برای قرار دادن این 3 محصول مشابه و جلوگیری از بروز مشکلات سئو باید چی کار کنم؟ ممنون میشم یکی توضیح کامل بده به من.

سلام

تگ canonical برای صفحاتی استفاده میشه که بیشتر از یک لینک دارن. مثلا هر پست وردپرسی یه لینک داره که تو ویرایش صفحه ایجاد می کنید و پیوند یکتا اون رو انتخاب می کنید، یه دونه هم لینک لینک کوتاه داره که توسط خود وردپرس ایجاد میشه. تو این حالت canonical این صفحه همان آدرسیه که تو ویرایش با پیوند یکتا درست می کنید. این روشیه که وبسایت به موتور های جستجو اعلام می کنه که آدرس اصلی این صفحه این هست و بقیه رو نادیده بگیر.

مثلا این مقاله از وبلاگ سون هاست رو ببینید:
https://blog.7ho.st/install-wordpress-with-wordpress-toolkit/

یه کنونیکال داره و یه شورتلینک:


این قضیه کلا تو تاپیکی که شما باز کردید صدق نمی کنه و کلا بی ارتباط هست. شما قصد دارید ۳ محصول کاملا جدا ایجاد کنید. در این حالت هر یک از محصولات مستقل هستن و هر سه محصول سناریو بالا رو شامل میشن. از لحاظ سئو شما باید اطمینان پیدا کنید که هر سه محصول (هر چقدر هم مشابه هستن) محتوای یکسان ندارن و به عنوان duplicate content در نظر گرفته نشن. تا زمانی که عکس ها و محتوا متغیر باشن مشکل پیش نمیاد و هر صفحه می تونه جداگانه اسکور بگیره. (منظور اینه که دقیقا از همون عکس استفاده نکنید حتی اگر مشابه هستن، کمی تغییر درش ایجاد کنید)

بنده خودم شخصا پیشنهاد می کنم از متغیر استفاده کنید چون صرفا شانس سئویی ۳ برابر کمتر میشه و باید به جای اینکه رو یه صفحه وقت و انرژی بزارید، باید برای ۳ صفحه زحمت بکشید. باز این هم بستگی به استراتژی شما داره.

1 پسندیده

خیلی خوب و واضح توضیح دادید و مثال زدید. کاملا متوجه منظور شما شدم. اون 3 محصول هم کلا با ایجاد تغییرات تو محتوا و تصاویر تا جایی که می شد متفاوت کردم شون. ممنون از توضیحات مفید شما.
فقط یک سوال می مونه. با اینکه من همیشه این تفاوت ها رو ایجاد می کنم برای یادگیری بیشتر می پرسم که از کجا میشه فهمید که دو تا صفحه به عنوان duplicate content در نظر گرفته شده یا نه…

1 پسندیده

یه سری ابزار برای انجام اینکار وجود داره. این ابزار ها ratio محتوای تکرار شده رو با هم مقایسه می کنه و بر اساس درصدی که توسط گوگل اون رو Duplicate Content در نظر میگیره رنک دهی می کنه.

1 پسندیده