دوست محترم این ارور لحظه ای نیست که شما بیای با غیر فعال کردن پلاگین یا تم همون لحظه بفهمی مشکل از تداخله پلاگین هاست یا خیر .
بار ها و بار ها کل پلاگین ها رو غیر فعال و فعال کردیم اما مشکل پابرجاست . یهویی بروز میکنه و مرتب به دیتابیس کانکشن میزنه تا جایی که مصرف CPU به حدی بالامیره که سایت میخوابه . مجبور میشیم به هاستینگ بگیم پروسس هارو کامل قطع کنه نیم ساعتی تا دوباره سایت بالا بیاد و تا یکی دو روز مشکل نداریم . دیر یا زود باز دوباره این ارور پیداش میشه . مربوط به ترنزیشن های ووکامرسه که با هر بار پاک کردنش اتوماتیک دوباره ظاهر میشه . دیشب ساعت 2 نصفه شب یهو سایت از دسترس خارج شده . تایم مشخصی نداره نمیدونم قضیه چیه .
تو phpmyadmin اتولود این ترنزیشن رو NO کردیم و دیگه پاکش نکردیم . بنظر تاثیر گذار بوده ولی بازم یکی دو روز دیگه ارور میگیریم
ربطی به جت پک نداره . توی فایل های ووکامرس یک سری فلدر و فایل جت پک وجود داره که نمیدونم واقعا کاربردشون چیه . من پلاگین رو خام دانلود کردم و توی پوشه vendor فایل های جت پک رو دیدم .
شما میخای 4 تا پلاگین غیر فعال کنی عزیز جواب نمیده . این دوستمون گفت لوکیشن هاست رو باید خارج از ایران بگیریم . ببینیم تا دو هفته دیگه دووم میاره موعد تمدید هاست ، هاست اروپا میگیریم .
با هاستینگ صحبت کردم میگن که میزان کانکشن به دیتابیس بالاست دیشب دوباره دیتابیس درگیر شد و هاستینگ پروسس های دیتابیس رو ریست کرد . CDN پارس پک رو گرفتیم ببینیم جواب میده. در ضمن کانکشن ها بصورت ناگهانی در یک بازه زمانی نامشخص ناگهانی بالا میره ! که مشکل ساز میشه .
من تصورم این هست که به دلیل اینکه کانکشن ها به دیتابیس بالامیره این ارور هارو دریافت میکنیم ! شاید واقعا مشکل از ووکامرس نباشه . الان چک کردیم کانکشن به دیتابیس بسیار پایینه ! وضیعت کاملا مطلوب بنظر میرسه . ولی یهویی ناگهانی کانکشن بیش از اندازه ای به دیتابیس زده میشه و نمیدونم این دلیلش چیه
با درود مجدد
یه تست کوچیک کردم
ببینید عزیز. وقتی یک وب سایت میخواد با api یا وب سایتی در خارج از خودش ارتباط بگیره و نتونه این ارتباط رو برقرار کنه در لحظه تلاش مجدد برای این کار میکنه و ریکوست بالا میره برای این ارتباط . حتی وقتی شما کاربری تو سایت فقط 2 نفر باشن.
افزونه wp -rocket یک سری مشکلات داره با ووکامرس در بخش fragments و تاثیر این زیاده رو درخواست ها .
الان سایت شما یه افزونه داره side-cart-woocomerce که دقیقا با fragments ووکار س هم کار میکنه با این فایلش xoo-wsc-main.js . پس یه سری از اختلالات میتونه از همین باشه .
به هیچ وجه قالب یا افزونه های که لایسنس ژاکت یا راستچین دارن استفاده نکنید . چون در زمانهای تست فعال بودن لایسنس باعث اختلال در ارتباطات بین 2 سایت میشه .
الان یه جیتی متریکس بگیرید خودتون هم یه بخشی رو میبینید
get_refreshed_fragments
که دقیقا 1.7 زمان میبره فراخوانیش که خیلی زیاده
xoo_wsc_refresh_fragments
این فایل هم برای ارتباط fragments هم میبینید که 1.6 Response میگیره .
نکته نهایی و طلایی که بهتون میگم اینه که اینا تو هدر دارن لود میشن . پس اولویت بالا دارن و همین باعث تاثیرات شدید تر هم میشه .
اگر از fragments ووکامرس استفاده نمیکنید کلا دیسیبل کنید .
همه قالب ها و افزونه های ژاکت و راستچین لایسنس دارن . اینو واقعا نمیتونیم کاری براش کنیم . سایر موارد رو چک میکنیم . ممنون که وقت گذاشتید . هاست رو هم جابجا میکنیم به سرور خارج از ایران … یکی دو روز دیگه ببینیم چی میشه . مواردی که گفتید رو بررسی میکنیم .
پلاگینی که فرمودید رو فعلا غیر فعال کردیم .
wp rocket رو فعلا غیر فعال نمیکنیم بعد از جابجایی هاست اگر مشکل وجود داشت باز اینم غیر فعال میکنیم .
لود اسکریپت هارو چک میکنیم ممکنه با دیر لود شدنشون مشکل پیش بیاد به هر حال ok
هاست آلمان گرفتیم همون ارور جت پک رو که نداریم فعلا … ارور دیگری هم داریم دریافت میکنیم جدیدن … 3 تایی با هم ظاهر میشن که در آپدیت آخر ووکامرس اتفاق افتاده
حالا ارور های جدید رو کار ندارم . امیدوارم ارور جت پک سرو کلش پیدا نشه … تا یکی دو هفته ببینیم چی پیش میاد . نتیجه رو اینجا میفرستم
دوست عزیز انشالا موفق باشید .
نیاز به غیر فعال کردن افزونتون نبود .
میتوید افزونه disabe fragments رو از مخزن وردپرس نصب کنید با تو تنظیمات wp-rocket غیر فعال کنید .
مشکل فونت رو هم پیشنهاد میکنم تنظیم کنید از هاستتون بگیره بجای گوگل فونت
عرض ادب .
بعد از گذشت یک هفته ، سایت دیگه اون ارور جت پک {{WP_PLUGIN_DIR}} رو نداره و همچنان آنلاینه . کمک بزرگی کردی . ممنونم ازت . نزدیک به یک ماه هر یکی دو روز یک بار سایت میخوابید و من این وسط مسئول بودم آبروم داشت میرفت . فروشگاه هم با ضرر داشت مواجه میشد چون فروش اینستاگرام رو به سایت منتقل کرده بودن
خیلی لطف کردی . امیدوارم کاربران جدیدی که به این تاپیک میرسن با تغییر سرور از ایران به آلمان مشکلشون حل بشه . مواردی که برای بهینه سازی راهنمایی کردی رو حتما انجام میدم .
با هاستینگ صحبت کردم میگه یکسری از افزونه ها از سرور ایران نمیتونن api از خارج از کشور بگیرن و اینا.
این افزونه ها که این کار رو انجام میدن کدوم افزونه ها هستند؟
خوشبحالت که هاستینگ اینو میدونست و بهت گفتن . ما که هزار بار تیکت زدیم به پارس پک گفتیم سایت مدام از دسترس خارج میشه ارور هم براشون فرستادم نمیدونستن !!! که مشکل از سرور داخله . برای اینکه از سر باز کنن میگفتن اسکریپتتون مشکل داره برید درستش کنید . ما همه راه های بهینه سازیو رفتیم بازم با قطعی مواجه میشدیم. پارس پک به اون عظمت حالیش نشد … یک ماه تمام از استرس داشتیم دیوونه میشدیم . این دوستمون کمک کرد . همون هاست آلمان رو بگیرید مشکل حل میشه
اگه همچنان مشکل داری یه نکته مهم هست و اونم قالب impreza روی سایتت.
پیشنهاد میکنم نسخه ارجینال تهیه کنید بدون ioncube .
خواستید بگین تا راهنمایی کنم. چون ژاکت و راستچین کد میکنن و در روز در ساعتهای معینی به سایت شما سر میزنه تا بررسی کنه کد فعال
شاید یکی از دلایل مشکلات شما این هم باشه
و یک نکته دیگر بجای [WP Rocket از litespeed استفاده کنید و حتما memcash رو هم فعال و تست کنید
نه مربوط به قابلیت hpos ووکامرسه که در نسخه ی 8.2 اضافه شده … مرتب ارور دیتابیس میده . اون باعث شد کانکشن ها بیش از حد بالابره . ووکامرس رو بردم به نسخه 7.5 فعلا مشکلی نیست تا ببینیم باید چکار کنیم .