سلام به همه دوستان مخصوصا @arta جان
میخواستم بدونم آیا امکانش هست که من خودم سرویس اسپم اکسپرت را خریداری و به هاست اضافه کنم و یا اینکه امکانش نیست و باید توسط خود شرکت به سیستم اعمال بشه؟
وقت بخیر
سیستم SpamExperts به طوری که کار می کنه که با استفاده از MX Records دامنه شما رو به سرور های خودش متصل می کنه و در نتیجه ایمیل های ارسال به آدرس های شما جهت فیلتر شدن توسط سرور هاشون پراسس میشه و بعد از اسپم نبودن ایمیل ها اونها رو به اینباکس شما تحویل میده. این یعنی بین سرور ما و ارسال کننده ایمیل قرار میگیره.
در مورد محدودیت، هیچ محدودیتی وجود نداره. نه از سمت ما و نه هیچ ارایه دهنده دیگری (مگر اینکه محدودیت در ویرایش رکورد های DNS وجود داشته باشه). بعد از ثبت نام و پرداخت صورتحساب ها در SpamExperts، یه سری رکورد ها رو بهتون ارایه میدن. اول باید تمامی رکورد های MX که به سرور ما متصل هست رو حذف کنید و در نهایت رکورد های ارایه شده رو جایگزین کنید. همه این تغییرات رو می تونید از طریق ابزار Zone Editor در داخل cPanel انجام بدین.
در خدمت شما هستیم.
بسیار ممنون از توضیحات خوبتون
یک سوال دیگه هم داشتم:
برای ارسال ایمیل به منظور اینکه ایمیلهای ارسالی اسپم نشن هم میشه ازش استفاده کرد؟
خواهش می کنم.
SpamExperts چند نوع سرویس دارن.
- Incoming On
- Outgoing Only
- Incoming & Outgoing
(چند مورد دیگه هم دارن که جدا از اقتصادی نبودن، به درد مصرف کنندگانی مثل شما نمی خوره)
برای اسپم نشدن ایمیل ها، اول از همه سروری که از اون ایمیل ارسال میشه باید reputation خوبی داشته باشه. یعنی SpamExperts نمی تونه ایمیل های شما رو به اینباکس برسونه اگه از قبل ارایه دهنده شما reputation بدی داشته باشه.
البته جا داره این رو اضافه کنم که SpamExperts تو ارسال ایمیل ها نقشی نداره. فقط ایمیل ها رو قبل از ارسال بررسی می کنه که با استاندارد ها مطابقت داره یا خیر. اگر اسپم تشخیص بده از خروج اون از سرور جلوگیری می کنه. تو مورد شما به عنوان مصرف کننده تنها چیزی که لازم دارید یک IP اختصاصی هست که باید از میزبان تهیه کنید. چون این IP اختصاصی فقط بر روی اکانت شما تنظیم میشه و نیاز به سرویس های دیگه ندارید. حتی SpamExperts، قاعدتا خودتون از ایمیل خودتون اسپم ارسال نمی کنید.
سرویس های Outgoing بیشتر به درد میزبان ها می خورن.
ما قبل این سرویس ها رو داشتیم، ولی با توجه به گرانی و هزینه پایین سرویس ها و به صرفه نبودن مجبور به حذف این امکانات شدیم. البته در آینده قرار هست نرم افزار هایی اضافه کنیم تا جلوی اسپم های دریافتی رو بگیریم. فکر می کنم در حدود اول نوامبر باشه.
تو تمامی سرور های سون هاست از OSM استفاده می کنیم تا جلوی اسپمر ها رو بگیریم.
حقیقتش تقریبا یک سال پیش یک سایت داشتم که آی پی اختصاصی هم داشت و ارسال ایمیلها توسط وردپرس مشکلی نداشت، فقط یاهو بعد از دریافت چندتا ایمیل، به کل اون ایمیل رو بلاک میکرد. چند تا سایت دیگه هم اون زمان داشتم که با همشون تست کردم و فقط با یاهو این مشکل وجود داشت. حالا نمیدونم هنوز هم این مشکل هست یا نه. البته این را بگم که اسپم ارسال نمیکردم و منظورم همین ایمیلهای عادی وردپرس مثل آپدیت شدن یا ارسال کامنت و تماس با ما و … است.
از افزونه wp smpt و ایمیل اصلی استفاده میکردم، ولی این مشکل باز هم وجود داشت.
چون دیشب این پست رو خوندم و یاد اون مشکل افتادم و در قسمت نظرات هم مشکل را بیان کردم.
در کل ممنون از راهنمایی و وقتی که گذاشتید. خیلی مفید بود.
خواهش می کنم.
تا زمانی که تنظیمات به درستی اعمال شده باشند و برای IP اختصاصی خود PTR صحیح تعریف کرده باشید (حتما باید به میزبان اعلام کنید که برای تحویل بهتر ایمیل IP را خریداری می کنید تا PTR را برایتان تنظیم کنند) دلیلی نداره سرویسی حتی یاهو ایمیل رو مسدود کنه.
یاهو و هات میل جزو سرسخت ترین ارایه دهندگانی هستن که با اسپم به شدت مقابله می کنن و اگر تنظیم identification و authentication بدرستی تنظیم نشده باشه بدون اطلاع قبلی مسدود می کنند.
موفق باشید
این مورد رو مستقیم خودم باید انجام می دادم. فعلا وقت نکردم به خاطر نسخه جدید سون هاست. سعی می کنیم تا قبل از پایان ماه این امکانات رو تعبیه کنیم.