بهترین تصمیم برای محصولات ناموجود

سلام و روز بخیر خدمت دوستان. یک فروشگاه لوازم خانگی 2500 محصول داره تقریبا که چیزی حدود 1500 محصول ناموجود داره. یکسری از محصولات امکان موجودی مجدد دارند اما یکسری ندارند. تکلیف این مورد معلوم نیست که کدام محصول بعدا موجود میشه یا خیر.

از نظر خودم بهترین تصمیم برای این محصولات، پیش نویس کردن تمام 1500 محصول ناموجود هست. صرفا برای بهینه کردن بودجه خزش این کار باید انجام بشه چون تعداد صفحات سایت رو فوق العاده بالا برده.

دوست دارم نظر دوستان دیگه رو هم بخونم و بررسی کنم ممنون از لطفتون اگر نظرتون رو بنویسید.

درود

خیر
محصول ناموجود باشد بهتر از این هست که به پیش نویس منتقل شود و از سایت مپ و ایندکس گوگل حذف شود
بعنوان مثال دیجیکالا محصولات ناموجودش را حذف نمیکند

با سلام.صحبت شما کاملا متین هست. اما در سایتی که کلا 2500 صفحه داره و 1600 صفحه از اون محتوایی برای ارائه ندارن( کاربر به محض ورود به سایت خارج میشه) قطعا وجود این همه صفحه مشکل ساز میتونه باشه.
بر مبنای دیتای گوگل این کار درست نیست، اما برای سایت هایی مثل دیجی کالا که شاید میلیون ها صفحه دارن و فقط چندین هزار صفحه که اطلاعات مورد نیاز کاربر داخلش نیست.
وجود و درصد بالای صفحات ناموجود زیاد هست داخل این مورد پس قطعا کاربر ناراضیه
کاربر ناراضی گوگل رو مجاب نمیکنه صرفا به خاطر رعایت یک مورد جزئی سایت رو رتبه بده

البته که این نظر شخصی منه.نظر شما هم محترمه