تخمین قیمت هر کلیک در گوگل ادوردز

سلام خدمت تمامی اعضای محترم انجمن سون هاست.
یه سوال در مورد پیدا کردن قیمت هر کلیک برای یک کلیدواژه ی خاص برای ادوردز داشتم.
الان از ادوردز برای یک موسسه ی اموزش زبان استفاده می کنیم
می خوام مثلا بفهمم برای کلیدواژه ی “خرید انلاین لباس” چه قدر به ازای هر کلیک باید پول داد.
می شه همون سایت موسسه ی اموزشگاه رو برای این کلیدواژه ادوردز بزنم ؟ یا قیمتی که بهم می ده با قیمت واقعی فرق می کنه؟
چون من شنیدم خود لندینگ پیج رو قیمت تاثیر داره.
@arta
ممنون می شم سایر دوستانی هم که توی این موضوع تجربه دارن نظراتشون رو بگن.

1 پسندیده

درود

قیمت گذاری کاملا به صورت مزایده هست. هر کی بیشتر بده بالاتر قرار میگیره تو نتایج. شما اول باید یه مبلغی رو برای صرف Learning کنید. مثلا اول که یه کمپین رو راه اندازی می کنید ۴ روز مثلا روزی ۱۰ الی ۲۰ دلار صرف کنید که فقط این قیمت گذاری رو بررسی کنید. هیچ نمیشه فهمید که هر کلیک دقیقا چقدر هزینه بر میداره. فقط زمانی می تونید قیمت دقیق بگیرید که کمپینی راه اندازی کنید.

این قیمت در هر زمان برا اساس میزان رقابت می تونه متفاوت باشه و هیچ هزینه ثابتی نداره.

قبل از اینکه بیشتر توضیح بدم بهتره یکم اعتبار به بچه های نوین بدم چون خیلی قشنگ توضیح دادن، حتما بخونید.

5 پسندیده

ممنونم ارتا جان
بله این مقاله رو قبلا مطالعه کردم
توی همین مقاله هم به یک فاکتور دیگه علاوه بر فاکتور مبلغ و مزاید مطرح کرده
امتیاز کیفی یا Quality Score

امتیاز کیفی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل، خود به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • نرخ کلیک شما (CTR)
  • میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
  • میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
  • پیشینه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما

پس با این اوصاف من نمی تونم از برای یک سایت مثلا موسسه ی زبان یک تبلیغ برای کلیدواژه ی غیر مرتبط بذارم و انتظار داشته باشم که مبلغ حدودی درستی رو به من نشون بده. چون این فاکتور امتیاز کیفی رو رعایت نکردم. درست می گم؟
می دونم که قیمت هر کلیک هر لحظه بنا به دلایل مختلف مثل اضافه یا کم شدن رقیب یا زمان و ساعت خاص در روز تغییر بکنه ، با این اوصاف یعنی تنها راه برای مطلع شدن از حدود قیمت فقط اینه که برای همون سایت اصلی ادوردز بزنیم؟

1 پسندیده

بله، درست می فرمایید.

هیچ جوره نمیشه متوجه شد که چقدره قیمت هر کلیک مگر اینکه یه کم هزینه کنید. زمانی که یه کمپینگ جدید راه اندازی می کنید، کمپینگ به مدت ۴ روز میره تو حالت learning تو اون حالت هست که هم می تونید adjustment ایجاد کنید و هم متوجه بشید که چقدر قرار هست برای هر کلیک پرداخت کنید. در واقع اون هم نهایی نیست، ممکنه یکی بیاد هزینه بیشتری پرداخت کنه و شمارو بندازه پایین تر. مثلا چند لینک پایین تر یا حتی صفحه بعد.

4 پسندیده