سلام دوستان، برخی مواقع در استفاده از Jetbackups در هنگام دسترسی به Full Account Backups، وقتی به بکاپ نوع Incremental دسترسی داریم و بنا به عللی اقدام به Restore می کنیم، بعضاً بعد از دریافت ایمیل موفقیت آمیز بودن بکاپ، با ساسپند شدن سایت و حتی cpanel مواجه می شویم و پیغام This site can’t be reached
! برخی دوستان معتقدند تا پایان عملیات ریستور نباید از محیط Jetbackups خارج شد و این میتونه علت مسئله باشه! البته در محیط دایرکت ادمین شما پس از دادن فرمان ریستور، حتی میتونید از ادمین خارج بشید. نظر شما راجع به این ایراد چیست؟
Jetbackup یک افزونه پریمیوم هست که به ساده و کاربردپذیر بودن معروف هست. این افزونه بک آپ ها رو بصورت مرتب طبق برنامه ریزی های ایجاد شده انجام میده. در مورد اینکه اگر از محیط (مرورگر) خارج بشین مشکلی پیش میاد باید بگم که خیر، مشکلی پیش نمیاد. زیرا دستورات درون ریزی یک بک آپ در صف انتظار قرار میگیره ( Restore Que) و حتی اگر از صفحه خارج بشین، به درون ریزی ادامه میده.
اگر این مشکل رو در سون هاست داشتید، همیشه موقع درون ریزی بک آپ باید بک آپی که local هست رو درون ریزی کنید. در کنار بک آپ هایی که خود سیستم بر روی خود سرور تهیه می کنه، بک آپ دیگری از همین محتوا بر روی یک سرور خارجی ذخیره میشه. این سرور خارج قدرت دانلود بسیار بالایی داره اما سرعت آپلود محدود شده هست. از این سرور تنها برای ذخیره فایل های بک آپ برای مواقع خاص استفاده میشه که به اون Remote Backups گفته میشه.
طبق بررسی هایی که انجام دادم، دلیل اینکه بک آپ شما ناقص درون ریزی شده اینه که پس از حذف محتوای کنونی، سرور قادر به دریافت بک آپ از سرور خارجی در زمان تعیین شده نبوده و به همین دلیل timeout شده. این بخاطر این هست که شما به جای local یک بک آپ remote رو درون ریزی کردید.
البته این تقصیر شما نیست و ما هم جایی این رو ذکر نکرده بودیم. چون بصورت کلی دسترسی بک آپ ها بسته هست و کاربران برای درون ریزی تیکت پشتیبانی باز می کنن. این دسترسی فقط برای اکانت های شما باز هست.