به نظر شما پشتیبانی 24 ساعته در شرکت های هاستینگ واقعی است ؟


(Mr Kiavash) #1

سلام و خسته نباشید

من کیاوش هستم و نزدیک به 10 سال از زندگی ام و تو اینترنت بودم از 9 سالگی و من با خیلی از شرکت های هاستینگ کار کردم . همیشه یکی از مشکلات من این بوده که شرکت هاستینگ گفته پشتیبانی 24 ساعته ولی من ساعت 1 شب مثلا تیکت زدم کسی جواب نداده :slight_smile: یا مثلا تیکت زدم روز تعطیل یا معمولی 3 ساعت طول کشیده جواب بدن .

سوال شد برام آیا واقعا این واقعی هستش که میگن پشتیبانی 24 ساعته ؟
و یک سوال دیگه برای ارزیابی سون هاست : به نظر شما سون هاست پشتیبانی 24 ساعتش واقعیه/؟ :smile: ( با عرض پوزش از مدیران و مجموعه سون هاست :slight_smile: )

**لطفا نظرتون تو نظرسنجی بیان کنید و اگر حرفی داشتید در تاپیک بیان بکنید :heart:


آیا پشتیبانی 24 ساعته در ایران واقعی است یا نه ؟

  • بله
  • خیر

0 رأی دهندگان


به نظر شما مجموعه سون هاست پشتیبانی 24 ساعته واقعی دارد ؟

  • بله
  • خیر

0 رأی دهندگان


با تشکر از دوستان


(علیرضا شیری) #2

به نظر من پاسخ هر دوش خیر هست! و منطقی هم نیست که بله باشه!
سایت‌هایی که روی هاستینگ‌هایی از نوع سرور مجازی یا کلود میزبانی میشه یا حتی سایت‌هایی با سرور اختصاصی از نظر اهمیت و حساسیت جوری نیستند که نیاز باشه لحظه به لحظه کسی در حال بررسی و پاسخ‌گویی باشه.
به نظر من سایتی که خیلی مهمه و حساسه باید سرور اختصاصی و چند پشتیبان آنلاین لحظه به لحظه داشته باشه که هزینه‌ی سنگینی داره قطعاً و با توجه به همین هزینه‌ی سنگین، باید حساب کنید که شرکتی که چنین سرویسی ارایه میکنه چقدر بزرگه و درآمدش زیاده.

برای اغلب سایت‌های کوچیک با بازدید زیر ۵۰ هزار آی‌پی در روز به نظر من پشتیبانی ۲۴ ساعته لازم نیست اصولاً. همین که تیکت بزنیم حتی به قول شما ۱ شب، پاسخ ۳ شب داده بشه به نظرم قابل قبوله. البته همین کار رو هم خیلی از سرویس‌های هاستینگ انجام نمیدن! شما ۱ شب تیکت باز میکنی میبینی ۷ ۸ صبح تازه اولین پیگیری انجام میشه.


(Mr Kiavash) #3

سلام.

اتفاقا برای بعضی افراد مثل من خیلی مهم هستش . مثلا الان من از ساعت 6 درخواست صدور فاکتور کردم برای تمدید و ارتقا ولی کسی پاسخ نداده . ولی وقتی شما می بینی ساعت 1 شب یه مشکل داری ( مثلا قطع شدن ) باید بعد از 1 ساعت پاسخ داده شه نه ساعت 8 صبح بازش کنن

و مورد بعدی این هستش همین سایت ها شعارشون این هستش که پشتیبانی 24 ساعته دارن


(saman) #4

سلام
در ایران تعداد کمی از شرکت های هاستینگ پشتیبانی 24 ساعته دارن و تعداد زیادی فقط تبلیغ الکی میکنن من هرموقع از شبانه روز که تیکت زدم به سون هاست جوابم رو دادن قصد بزرگنمایی هم ندارم و یک بار جوابم رو دیرتر دادن با همشون درگیر شدم که چرا جوابم رو دیر دادین حتی سایتم رو همون روز انتقال دادم به هاستینگ دیگه بعد فهمیدم حجم تیکت هاشون زیاد بوده جوابم رو ندادن سون هاست واقعا پشتیبانیش عالیه برید هاستینگ های دیگه رو تست کنید به نتیجه من میرسید اینجا هم نمیگم فقط سون هاست شرکت های دیگه ای هم هستن پشتیبانی شون خوبه اما اگر کاری ازشون بخواید یا سوالی خارج از محدوده هاستینگ بپرسید یا پول میگیرن مشکل شما رو حل کنن و یا میگن تو اینترنت دنبال سوالامون باشیم

با این حرف شما هم موافقم


(saman) #5

شما ناراضی هستی برو پول بیشتر بده ببین پشتیبانی بقیه هاستینگا مثل سون هاسته اگه بود همونجا بمون من نمیدونم بعضیا چرا اینقدر انتظاراتشون زیاده کلی میگم به کسی برنخوره


(علیرضا شیری) #6

منم تا حالا چندین هاستینگ رو تست زدم و معتقدم که پشتیبانی سون هاست بهتر هست. نه بزرگ‌نمایی هست و نه تو سون هاست کسی فامیلی بنده هست و نه مزیت یا ضرری برای بنده داره که بگم خوبه یا بده. تست کردم عملاً به این نتیجه رسیدم که در بدترین حالت و شلوغ‌ترین روزها و تعطیل‌ترین تاریخ‌ها هم ظرف ۳ ۴ ساعت پاسخ داده میشه در حالی که در همون شرایط اغلب در اغلب شرکتای هاستینگ باید تا صبح روز بعدی صبر کرد که شاید جواب بدن. حالا به بعد از ظهر روز بعدی موکول نشه خوبه بازم چون کارمندا بالاخره تعطیلات میرن شمال و غیره! صبح خواب میمونن مرخصی ساعتی میگیرن و دیر میان.

در مورد اینکه همه جا میگن ۲۴ ساعته! یا هر نوع بحث اغراق‌آمیز دیگری! خب این یه رسم و رسوم بدی هست که تو بحث تبلیغات همه‌جای دنیا هست و متأسفانه تو ایران هم شدیدتره! شاید استعداد ما در مقال شعر و شاعری و مبالغه چاشنی این شدت بوده اما به هر حال من به این باور رسیدم که بخوایم همه چیز رو صد درصد بگیم، متأسفانه با توجه به شیوه‌ی تبلیغات رقبا کلاهمون پس معرکه خواهد بود! من به شخصه کسی ۵۰ درصد حرفاش رو عملیاتی کنه قبولش دارم ولی خب همه میدونیم که اغلب بیش از ۹۰ درصد صحبت و حرفه و ۱۰ درصد عمل!


(Mr Kiavash) #7

دوست عزیز این حرف یه جور توهین هستش به من ، من حرفم این بود اگر 24 ساعته نیست نباید آدم بزنه 24 ساعته همین . اگر میزنی 24 ساعته باید واقعا 24 ساعته باشه همین .


(رامتین) #8

منم بعد از اینکه چندین هاست رو تست کردم دیدم اکثرا دروغه و پوچه و فقظ میخوان هاستشون رو بندازن بهت کدوم شرکتی میاد کارایی که سون هاست انجام میده رو انجام بده حالا گیرم دو سه ساعت طول کشید طلبکار نباشیم صبر و حوصله ای که تیم سون هاست داره کمتر کسی داره من به شخصه سوالات خیلی خیلی بی ربطی پرسیدم با حوصله کمکم کردن من تازه هاست نخریدم مشتری چند ساله سون هاستم امیدوارم سیاست این هاستینگ تغییر نکنه ببخشیدا الان هر گاگولی متوجه میشه که کدوم هاستینگ به فکره سوده کدوم یکی به فکر مشتری من زیاد تو انجمن فعال نیستم اما میام برای مطالعه مطالب نظرسنجی ها و… رو میخونم می بینم حرف های آقای شیری، سامان، حسین و بقیه کاملا سنجیده شده هست خوشحالم از هاستینگی سرویس تهیه کردم که کاربران و کارمندان فهیم و سطح بالایی داره سون هاست جمله خوبی داره که میگه پشتیانی شده توسط حرفه ای ها برای حرفه ای ها


(saman) #9

ببخش اگه توهین بود منظورم کلی بود کلا دیدم یک دوستی دارم رفته یک سرویسی از یک هاستی که نام نمی برم تهیه کرده قیمتش 15 هزار تومنه روزانه بیش از 5 تیکت میفرسته بعد به من میگه این هاستینگ خیلی بده جواب درستی نمیده بهش گفتم چرا عجله داری الان بازدید ها صف نکشیدن برات میگه پول دادم حقمه!
من منظورم کلی بود و البته با شما هم بودم دروغ چرا،
میگم هرکی ناراضیه کاری نداره بره هاستینگ های دیگرم تست کنه
بازم اگه توهینی بود ببخش
ازت ممنونم که اصلا همچین تاپیکی زدی نظراتمون رو بگیم دمت گرم


(Mr Kiavash) #10

سلام
نظر من این هستش واقعا تو ایران این کذب هستش که 24 ساعته بجز یه شرکت هاستینگ که اون هم همه تبلیغ شو میکنن و شما تیکت بزنی مطمعنا زیر 1 ساعت سریع جواب میدن هر تایمی باشه من تست کردم . اسم نمی برم و نمیخوامم کوچ کنم اونجا و بگید برو خو از اون بگیر :slight_smile:

من فقط حرفم این هستش که سایت ها نباید بزنن 24 ساعته چون یه تیکت من دیروز نزدیک به 6 ساعت تاخیر داشت تو سون هاست که اصلا جالب نبود که میگیم یه روز اینطوری بوده ولی همه ی هاستینگ ها اینطورین هاستینگ قبلی من خو تیکت میزدی باید تلگرامم پیامش میدادی که تلگرامش هم چک نمیکرد :expressionless: از این جهت میگم شرکت های هاستینگ واقعا عین قارچ دارن رشد میکنن ولی کیفیت پشتیبانی شون خوب نیست . همه هم اکثرا تایم موندن تو سایت و با الکسا تولبار بردن بالا رنکشون هزار هستش :confused:

و یک مشکل تو پشتیبانی وجود داره اون هم این هستش که پشتیبانی تلفنی فنی وجود نداره . بعضی از حرف ها و نمیشه تو تیکت زد و شاید طولانی باشه و یا اگر به صورت صوتی بیان کنی خیلی بهتر باشه تا این که تیکت بزنی . من تماس گرفتم چندین بار به شماره ی شرکت و گفتم وصل کنید آقای رمضانی و گفتن نمیشه و امکان ارتباط برقرار کردن وجود نداره .

من دیشب مهندس رمضانی دیدن که خودم 24 ساعته بودم :smile: تیکت ها و زیر 5 دقیقه جواب میدادم و فکر کنم . خودم همیشه دوست داشتم این مسائل هاستینگ و یاد بگیرم . اگر میخواید یاد بدید شیفتی کار کنیم با هم مهندس :دی

به هر حال این نظر من بودش

با تشکر


(حسین) #11

سلام خدمت دوستان
ببینید پشتیبانی 24 ساعت از نظر من وجود داره اما نه اینکه پشتیبان شرکت هر زمانی که شما اشاره کردید در خدمتتون باشه
این یک انتظار نابجا هستش که هیچکجا واقعا قابل دسترسی نیست
(همچنین صحبت های آقای شیری درباره نوع میزبانی وب کاملا بجا هست)
ممکنه کاربری قبل از شما مشکلی داشته باشه و کما اینکه مشکلش از شما هم بزرگ تر و جدی تر باشه
پشتیبان وظیفش اینه طبق اون لِوِل ارسال تیکت که به سه بخش ضروری مهم و معمولی تقسیم شده نسبت به رفع مشکل اقدام کنه
اما ما کاربرا یاد گرفتیم حتی کوچک ترین مشکلمون رو با سطح ضروری خیلی مهم ارسال میکنیم حالا شما ببینید در طول روز چه میزان تیکت با این لِوِل ارسال میشه
در سون هاست حقیقتا با توجه به کیفیتی که ارائه میدن و همچنین نیرو های متخصص این کار, من در این چند ساله حتی کوچک ترین مشکلی برام پیش نیومده ولی مطمئنا کسی که تخصصی در یک زمینه خاص داشته باشد برای رفع مشکلات احتمالی کوچک ترین تعللی نمیکنه


(Mr Kiavash) #12

سلام

دوست عزیز نگاه کنید من یه مثال میزنم . ( مدیریت و دوستان باور کنید من هیچ مشکلی با سون هاست ندارم و تمام این حرف ها سر این هستش اگر یه چیزی نیست نباید روش مانور داده شه )

الان سون هاست در امکانات و معرفی خودش زده پشتیبانی ۲۴ ساعته

خلاصه

image

ولی جمعه من یه تیکت م 8 ساعت تاخیر و من هم چیزی که فکر میکنم ( به خدا ناراحت نیستم که تاخیر داشته ) این هستش فقط آقای مضانی مسئولیت پشتیبانی فنی و دارن و مدیریت جناب آقای سید زاده و آقای رمضانی دارن اداره میکنن سایت و . بی ادبی نباشه فقط آقای آرش کیان اگر اشتباه نکنم فقط به من چندین باری در تیکت های من گفتم که منتظر پاسخ باشید و در حال پیگیری هستش . چنین چیزی.

مثلا زده شده در 3 شیفت ولی شیفت زمان من کسی نبودش تا این که اقای رمضانی جواب دادن .

الان هم یه مورد هستش که در پاسخ قبلی گفتم این بودش که من خواستم باهام تلفنی تماس بگیرن ولی 2 روز شده و کسی باهام هماهنگ نکرده و تلفن شرکت هم مخصوص کار های فروش هستش ، مطمعنا شما نمیتونید با واحد فروش فنی صحبت کنید و امکانات دقیق بپرسید .

من حرفم نتیجه ش این هستش اگر واقعا چیزی نیست ما نباید روش مانور بدیم و بگیمش . همین

در حال حاضر من هیچ مشکلی با سون هاست ندارم و راضی هم هستم و قصد تخریب هم به هیچ وجه ندارم . من یک بخشی از سایت م اینجا هستش و برای نسخه ی جدیدم از سون هاست ، سرور خریداری کردم.

با تشکر از دوستان :heart:


(آرتا سیدزاده) #13

درود

اول از همه از اینکه سون هاست را انتخاب کردید از شما تشکر می کنم. در ادامه از همه دوستان تشکر می کنم که با نظراتتون در بهبود رویه سرویس دهی با ما همراه هستید. قاعدتا انتقادات و پیشنهادات کاربران در هر سطحی مورد بررسی قرار میگیره و اقدامات لازمه جهت اصلاح و بهبود صورت میگیره.

تو دنیای میزبانی وب، پشتیبانی سریع یک اصول و نیاز اولیه هر هاستینگه زیرا بدون ارایه پشتیبانی های لازمه و رفع مشکلات کاربران چه سطحی و چه پیچیده، حتی اگر کیفیت محصولات بهترین در دنیا باشد، ارزشی نخواهد داشت. در سون هاست، جدا از اینکه کیفیت محصولات ارایه شده در سطح بین المللی است، پشتیبانی نیز در سطح مطلوب و سریع ارایه میشه. در مورد اینکه قضیه ۲۴ ساعته رو هایلایت کردید، خوشحال میشم توضیحاتی رو در اختیارتون قرار بزاریم.

تیم پشتیبانی فقط افرادی که جواب تیکت ها رو میدن نیستن. ساعات کاری سون هاست در ۳ شیفت کاری مدیریت میشه. و در هر شیفت ۱ نفر (گاهی اوقات بیشتر، بسته بر حجم تیکت ها ارسالی) در تیم پشتیبانی جهت پاسخگویی به تیکت ها حضور داره. قاعدتا تمامی infrastructure های ما با عوامل ماوراء الطبیعه مدیریت نمیشن. تیم پشتیبانی شامل متخصصان شبکه هم هستن که بدون دخالت در سیستم تیکت و مطرح شدن اسم اونها در پشت صحنه مشغول به کار هستن و این بدین معنا نیست که بدون اساس شعار نوشتیم. این شعار تبلیغاتی نیست، اگر بخوایم اعداد رو ویرایش کنیم، در واقع هر شیفت ۴ نفر فعال هستن زیرا در ماه های اخیر تعداد نیروها افزایش پیدا کردن.

ابتدا باید اساس ارایه پشتیبانی ۲۴ ساعته رو درک کرد. پشتیبانی ۲۴ ساعته به این معنا نیست که به محض باز کردن یک درخواست جوابیه ای دریافت کنید. حتی در پشتیبانی ۲۴ ساعته هم گاهی اوقات با اولویت های موجود جواب دیرتری دریافت کنید. و این ممکنه تا ۱۰ ساعت هم طول بکشه. همه دوستان هم مشرف هستن و دیدن که گاهی اوقات حملات دیداس تحت شبکه ای چقدر حجم تیکت ها رو افزایش میده و از این رو جوابگویی به همه کاربران با در نظر گرفتن اولویت ها سخت خواهد بود.

درخواست شما کاملا از بحث “پشتیبانی” خارج بود. شما درخواست دادید تا جلوتر از موعد برای شما فاکتور صادر کنیم. این رو من یک مورد پشتیبانی نمی بینم که تاخیر در پاسخگویی به اون صدمه ای به نوع کاربری شما وارد کنه و یا پشتیبانی ۲۴ ساعته رو زیر سوال ببره. اول از همه دوره پرداخت صورتحساب ها کاملا از ناحیه کاربری قابل مدیریت هست و شما می تونید زود تر از موید هم سرویس خودتون رو تمدید کنین، بدون اینکه نیاز باشه تیکت باز کنین.

ما کلا هیچ نوع پشتیبانی از طریق تلفن ارایه نمیدیم. این فکر نمی کنم کلا ربطی به این داشته که آیا پشتیبانی ۲۴ ساعته هست یا خیر. شما تماس گرفتید با تلفن شرکت با تاکید و اصرار فراوان که وصل کنن بخش پشتیبانی. پشتیبانی ارایه شده توسط سون هاست فقط و فقط از طریق بخش تیکت انجام میشه و اگر نیاز مبرم به این دارید که با شخص خاصی صحبت کنید، باید به جان بخرید و صبر کنید. چون این مورد کاملا از خدمات دهی ما خارج هست و نمی تونید انتظار داشته باشید.

درسته، قرار بود باهاتون تماس گرفته بشه اما زمان خالی بدست نیومده. زمانی خالی منظور از زمانی هست که برای مواردی صرف بشه که از جمله وظایف و تعهدات ما نسبت به مشتری نیست.

دقیقا به همین دلیل به اون خط تلفن میگیم بخش فروش.

حق رو به شما میدم. اما تعهد ما ارایه پشتیبانی از طریق بخش تیکت هست و غیر از این از توان ما در این لحظه خارج هست. اگر در سون هاست ثبت نام کردید و سفارشی ثبت کردید، این یعنی قوانین و مقررات رو مطالعه کردید و با شرایط و ضوابط مشکلی ندارید.

ببینید، پشتیبانی ارایه شده از سون هاست ۲۴ ساعته هست. این یعنی در لحظه ای که شما تیکت باز می کنید شخصی در این بخش مشغول به فعالیت هست و تمامی تیکت ها با اولویت ارسال و سطح حادیت پاسخ داده میشن. ما در رویه ی کاریمون هیچ وقت کوتاهی نمی کنیم و حتی خارج از وظایفمون خدماتی رو ارایه میدیم که هیچ شرکتی در ایران و به جرات بگم خیلی از شرکت های بین المللی هم ارایه نمیدن. کارمندان ما دلسوز هستن و اولویت رو در رفع مشکل قرار میدن نه کسب در آمد. برای فرض مثال چند روز پیش تیکت باز کردید و درخواست ۴ مگ سرعت i/o اضافه دادید و در ازای اون ۱۰ مگ به شما ارایه شد.

چرا؟ چون تاخیری که داشتیم رو جبران کنیم. در صورتی که هیچ جا در ایران اینطوری با یه مشتری رفتار نمیشه. شما هم مطمین هستم از محصولات ما راضی هستید. ضمانت کیفیت و قیمت مقرون به صرفه با توجه به امکاناتی که در اختیارتون قرار میدیم، به جرات می تونم بگم که کسی تو ایران ارایه نمیده. این انعطاف پذیری از سمت ما باعث دلگرمی مشتریان میشه و اگر جایی هم کوتاهی صورت بگیره، به نحوه های مختلف جبران می کنیم.

در مورد پشتیبانی، ما تو برنامه راه کاریمون خیلی تصمیم ها داریم اما متاسفانه با افزایش قیمت ارز و ۴۳٪ کاهش سود شرکت، تامین همه هزینه ها سخت هست و به همین دلیل محدودیت های این چنینی مثل عدم وجود تماس تلفنی یکی از مواردی هست که برای خیلی از کاربران خوشایند نیست. اما هیچ موردی وجود نداره که نشه تو تیکت مطرح نکرد و به همین دلیل به اون به عنوان یک نقض نگاه نمی کنیم ولی قاعدتا به این فکر هستیم که این امکان رو مثل قبل فراهم کنیم.

اول اینکه رو این قضیه که پشتیبانی سون هاست ۲۴ ساعته هست تاکید می کنم، چون شما از موارد هسته ای و مدیریت امکاناتی که در اختیارتون میزاریم مطلع نیستید و این حق شماست تا نظرتون رو خیلی شفاف اعلام کنین چون این تجربه شماست و تجربه شما برای ما مهم هست و خوشحال شدم که این مورد رو مطرح کردید.

حتی اگه پشتیبانی ارایه شده ما ۲۴ ساعته هم نبود، چه به عنوان یک شعار و چه به عنوان یک واقعیت، پشتیبانی ۲۴ ساعته باید در اولویت در هر شرکت میزبانی وب باشه و اگر غیر از این باشه، باید در اون شرکت رو بست چون همونطور که در ابتدای این پاسخ خدمتتون عرض کردم، اصلا مهم نیست که کیفیت محصولات در چه حدی باشه چون اگه پشتیبانی نباشه باید درش رو گِل گرفت.

حالت شعاری و مانور دقیقا، مثل وب سایت شماست، که زدید مثلا دانلود رایگان فلان مورد، بعد لینک دانلود به صفحه خرید هدایت میشه! اگر با دقت بهش نگاه کنید می بینید که همه جا دیده میشه اینگونه شعار ها و عدم وجودش باعث کمبود میشه برای کسب و کار. همین طور که شما با سئو “دانلود رایگان” یه موردی که واقعا اونطور که تبلیغات شده نیست رو هدف می گیرید، برای ما هم “پشتیبانی ۲۴ ساعته” مهم هست. کلا به دور از اینکه واقعیت و هدف چیست.

شغل هاستینگ یه کار فوق العاده سختی هست و برای مطمین و محبوب موندن، بدون پشتیبانی مناسب و مشتری مداری همون عمر یه قارچ رو داره.

هدف اصلی سون هاست در اولویت اول کسب درآمد نیست و این رو مشتریان وفادار سون هاست تجربه کردن.

در انتها باید این مورد ذکر کنم که مشکلات بزرگ اقتصادی که در پیش رو هست به خصوص اینکه ۸۰٪ محصولاتی که ارایه میدیم مستقیم با ارز بازاری تامین میشه، سنگ بزرگی رو جلوی ما انداخته و حالت استندبای هست برای همه شرکت های میزبانی. از سمت هیچ نهادی هم حمایت نمیشیم. باید سوخت و ساخت.

موفق باشید

اینم یه bonus از ماه پیش:


(علیرضا شیری) #14

طبق آمار، متوسط زمان اولین پاسخ به تیکت‌ها حدود سه ربع بوده در ماه اخیر و تعداد تیکت‌ها هم جالبه!. متوسط هر ساعت ۱۸ پاسخ به تیکت‌ها داده شده. فکر نمیکنم به جز سرویس‌های مدیریت اختصاصی سرور که هزینه‌ی سرسام‌آوری دارن، شرکت دیگری با این آمار داشته باشیم. حداقل ۱۰ ۱۵ هاستینیگی که بنده تست کردم که اینجور به نظر نمیومد.

نکته‌ای که برای بنده با توجه به توضیحات همه‌ی دوستان روشن شد اینه که پشتیبانی ۲۴ ساعته به معنی لحظه به لحظه نیست و همون طور که در کامنت اولم اشاره کردم اگر منظور همچین چیزی بوده باشه که غیرمنطقیه واقعاً.

قرار بر این نیست همیشه یه نفر با خط تلفن آزاد جوابگوی تماس‌ها باشه و همین که ظرف مدت سه ربع اولین پاسخ داده میشه که حالا یا مشکل برطرف شده یا در دست اقدام هست، به نظر بنده که عالیه.


(آرتا سیدزاده) #15

تعداد تیکت های ماهانه معمولا بین ۴ الی ۶ هزار هست. ماه پیش به دلیل اینکه دیداس شدید داشتیم و چندین سرور مورد حمله قرار گرفته بود و به همین خاطر IP سرور ها رو Null Route کردیم تا حملات عمیق تر نشه. به همین دلیل هر دقیقه چندین تیکت باز می شد و هی شدید تر می شد. چون تیکت های جدید می یومد و پاسخ همون تیکت ها قبلی. بر فرض مثال اگه رویه درآمد مثل سابق بود (ما همون سرور هایی که ۹ ماه پیش با ۴ میلیون تومن اجاره می کردیم رو الان ۱۲ الی ۱۴ میلیون تومن پرداخت می کنیم) میتونستیم از تجهیزات و امکانات بهتری استفاده کنیم که این حملات تاثیر این چنینی نمیزاشت. آخرش هم مجبور شدیم امکانات رو فراهم کنیم اون هم از ذخایر شخصی. حالا این ها پشت پرده هست و کسی از اون اطلاع نداره.

تو دوره حملات هیچ کس نخوابید!


(بختیاری) #16

بدون مقدمه و جدا از این که پشتیبانی 24 ساعته تخیلی هست یا واقعی نظرم رو در مورد سون هاست و یکی دوتا هاستینگ دیگه می گم.
با توجه به این که با چند تا از این هاستینگ های معروف کار کردم بی تعارف باید بگم سون هاست از حیث پاسخگویی واقعا بی نظیره. چه از نظر زمان پاسخگویی و چه از نظر کیفیت پاسخگویی.

در مورد زمان پاسخگویی باید بگم که هیچ تیکتی در مورد پشتیبانی فنی نداشتم که بیشتر از 1 ساعت طول بکشه که جواب بدن.حتی یک موردش رو یادمه که ماه رمضان ساعت2-3 نصف شب بود که یک تیکت دادم و اگر اشتباه نکرده باشم اون تیکتم هیچ ارتباطی به هاست نداشت و یک سوال در مورد وردپرس بود! منتظر بودم که فردا جوابش رو بگیرم و دیدم یک ربع بعدش جواب دادن!دقیق خاطرم نیست که مهندس سیدزاده بودن یا مهندس رمضانی.

و اما در مورد کیفیت پاسخگویی که به نظرم این جاست که تفاوت های هاستینگ ها ظاهر می شه.
به جرات می تونم بگم که یکی از دلایل و عوامل راه اندازی این انجمن خود من بودم :sunglasses: :thinking: به شخصه به قدری سوالات نامرتبط با فعالیت و وظیفه ی تیم پشتیبانی توی تیکت ها مطرح کردم که مهندس سیدزاده بر آن شد که برای کندن شر من از سر بر و بچه های پشتیبانی این انجمن رو راه بندازه.هر سوال مربوط و نامربوطی فکر کنید من از این بندگان خدا پرسیدم. از وردپرس و سئو بگیر تا نصب ویندوز :neutral_face: الان فکر می کنم چه موجود رو اعصابی بودم.:man_facepalming:(خداوکیلی ویندوز رو دیگه نپرسیدم)

به جرات می تونم بگم بالغ بر 70 درصد اموخته های علمیم رو مدیون سون هاست هستم.(هم کاربرای انجمن مخصوصا حسین جان @Hosein و مهندس شیری @alireza1411 و خب در راس کار ارتای عزیز و مهندس رمضانی که به شخصه ایشون رو توی چت سایت پیر کردم!(از وقتی که من اومدم دیگه از ترس من روی چت نمیان! :grin: اقا ما همچنان دوست داریم یه سر به ما بزن @yousef :kissing_heart:))
من فکر می کنم برای تبیین هر چه بهتر این موضوع بد نباشه که سون هاست تیکت ها و چت های من رو توی این پست نشون بده.(البته فکر می کنم ارتا یه چند وقتیه که من رو توی بلک لیستش قرار داده :persevere: دیگه جواب نامه هامو نمی ده :sob:)

مثلا یکی از مواردی که یادم اومد این بود که یکی از مشتریام روی یه هاستینگ دیگه هاست داشت و می خواستیم دامین اصلی رو عوض کنیم. اتفاقا تایپیکش هم توی انجمن هست. با این که جز وظایف اصلی شون محسوب می شد حتی یک قدم هم برای کار ما برنداشتن.ولی طی 80 فقره تایپیک بعد از این که تک تک موهای ارتا رو سفید کردم تونستم این کار رو انجام بدم. یعنی کاری که برای یک هاستینگ دیگه بود و اصلا ارتباطی به سون هاست نداشت باز هم واقعا سخاوتمندانه کمک کردن تا این مشکل بر طرف شد.
یا حتی برای یک مورد دیگه که باز هم مثل همیشه هیچ ارتباطی به سون هاست نداشت و هیچ مسئولیتی به گردنشون نبود حسابی کمکم کردن حتی اون قدر که ارتای عزیز شماره ی تلفنش رو هم داد به مدت یک ساعت با هم حرف زدیم (با این که می دونستم حتی یک ثانیه هم فرصت سر خاروندن نداره) که البته اخرش با وجود همه ی محبت هاشون به دلیل عدم همکاری و عدم لیاقت مشتریم باز من شرمنده ی سون هاست شدم.

یه مشکل دیگه که با همون هاستینگ قبلی (اسمش رو دیگه نمی برم توی تایپیک های قبلی به قدر کافی نفرینشون کردم :sweat_smile:) این بود که یک دفعه سرعت سایتمون برای چند روز یک دهم سرعت قبلیش شده بود.هر چه قدر تیکت زدیم با این که می دونستیم مشکل کاملا از هاستینگ هست ولی فقط می گفتن که مشکل از ما نیست از خودتونه.اخر سر عصبانی شدم زنگ زدم بهشون داد و بی داد کردم دیدم بعد 2 دقیقه درست شد و نمردیم و فهمیدیم که مشکل از خودمونه یعنی چی.:face_with_raised_eyebrow:

می دونم طولانی شد و البته کمی پراکنده ولی فکر می کنم در قبال این همه محبت هایی که سون هاست و مهندس رمضانی و ارتای عزیز در حق من کردن خیلی کار خاصی نکردم و لازم می دونستم حالا که فرصتش پیش اومده یه تشکر کوچیک ازشون بکنم :smiling_face_with_three_hearts:
تیم سون هاست تا این جا در اولویت اول برای من رفقام هستن.واقعا خیلی چیزا ازشون یادگرفتم.مهمترینشون انسانیت بود.

با این که وقت برای انجام کار خودت نداری ولی برای بقیه وقت بذار.این یعنی سون هاست

برای جمع بندی باید بگم که مهم تر از پشتیبانی 24 ساعته ، کیفیت پاسخگویی هست و واقعا هم نمی شه از اهمیت سرعت در پاسخگویی گذشت. که البته من هر جفتشون رو با سون هاست تجربه کردم.


(Mr Kiavash) #17

سلام

از توضیحات ممنونم . ولی درمورد صحبت هاتون باید توضیحاتی و بدم من محتوای تیکت و نگفتم گفتم ولی حرف های من و هم بشنوید .

بله من هم میدونم ولی بحث اصلی این هستش که من 10 ساعت صبر کردن برام سخت هستش . مثلا من تیکت زده بودم که آی پی م بلاک شده بود و کارمم خیلی مهم بودش ولی جواب و رفع مشکل بعد از 10 ساعت اتفاق افتاد که خودم مجدد تیکت زدم و گفتم . این اصلا مورد جالبی نیستش . حداقل به پشتیبان بگید این کار ها و انجام بده .

خیر خارج نبودش . من یک تیکت هم قبل این داشتم که پاسخ داده نشد تا 8 ساعت که آقای رمضانی پاسخ دادند . و یک نکته بگم خدمت تون من وقتی رفتم برای تمدید پیش از موعد و سرور اختصاصی و دیدم این گزینه وجود نداشت برای همین تیکت زدم من میدونستم شما این امکان و قرار دادید ولی نبودش( بعدا اضافه شد ) . تیکت فاکتور صادر شد و با 3 بار ویرایش که یکیش گرون تر بود . بار دوم کمتر شد و درست حساب نشده بود و بار سوم خودم گفتم آقای رمضانی درست کردن و منم پرداخت کردم . منم میتونستم قیمت کمتر و پرداخت کنم :slight_smile:

این حرکت از نظر بنده اشتباه هستش چون گاهی یک فرد نمیتونه خوب بنویسه حرف شو و توضیح بده که خودم شخصا یکی از اون افراد هستم و با تماس تلفنی خیلی خوب میتونم منظورمو برسونم به بقیه . الان هم بعد از 4 روز اشتباه نکنم زمان و به جون خریدم ولی کسی باز هم تماس نگرفته

بله من این حرف و قبول دارم . در مورد افزایش هم تشکر میکنم ولی مشکل به اون مربوط نبودش انگاری .

بله این مورد هستش و شخصا قبول دارم ولی تگ های مطالب ما قدیمی بودن و ماهم چون داریم روی نسخه ی جدید کار میکنیم دیگه حال عوض کردن نداریم ولی فقط مخصوص فیلم های ایرانی هستش و ما برای سرور مون مبلغی و از کار دریافت نمیکنیم . با کلمه “دانلود رایگان” در گوگل نیستیم و سایت رایگان فعالیت میکنه و از تبلیغات و … استفاده میکنیم .

بله قبول دارم و حرفی هم نمیزنم ولی روش مدیریت و تبلیغاتی شرکت های هاست اصلا جالب نیستش . من گفتم شما اسپانسر شید ما هم کپی رایت میزنیم . شرکت های قویی که اسم در کردن و ببینید مثل هاست دی ال و هاست ایران همه ی این سایت ها و سایت های دانلود مثل سافت 98 و پی سی دانلود بزرگ کردن و اینطوری مشتری جذب میکنن با این که هیچ فرقی با بقیه ندارن .

به هر حال این حرف های من بودش . با تشکر . موفق باشید


(آرتا سیدزاده) #19

@saman از اینکه خیلی متعصبانه از سون هاست دفاع می کنید از شما تشکر می کنم و این باعث خوشحالی ماست که در این جایگاه قرار داریم. پست شما به دلیل عدم رعایت ادبیات صحیح حذف شد.


(آرتا سیدزاده) #24